8 Temmuz 2015 Çarşamba

Yunan Mitolojisi Adınaaaa


Percy Jackson ve Olimposlular



Bu ne ya böyle diyebilirsiniz.Gayet doğal çocuk kitabı olarak görülür genelde bu seri. Ama benim bayılarak okuduğum ve kütüphaneme koymak istediğim serilerin başında yer alır.
Nedir bu kitap hem kısaca anlatayım hen azıcık spoi verebilirim ona göre :)


Percy Jackson ve OlimposlularRick Riordan tarafından yaratılmış, 17 ödüllü kitap dizisidir. Aslında kitap yunan mitolojisine dayanıyor. Yunan mitolojisi de tanrıları var 12 tane baş tanrıları 3 kardeş oluşturuyor; ZEUS -POSEİDON-HADES hepsinin farklı görevleri var.İşte ZEUS göklerin ve şimşeğin tanrısı, POSEİDON denizlerin ve depremlerin tanrısı, ve HADES ise yeraltı ve ölümün tanrısı olarak bilinirler.

Tabi bizim inancımıza göre saçma bir kavram bunlar ama kesinlikle kitap hani tanrıları savunuyor okunur mu böyle bir şey tarzında düşünmeyin. Yunan mitoloji diye geçiyor kitapta ama o farklı bir şekilde anlatılmış ki şöyle örnek vereyim ; ZEUS çin yemeği seviyor mesela, ve tanrılar insanlarla birlikte oluyorlar ve çocukları olabiliyor bu konu üzerine kurulu bir kitap.


5 seriden oluşan bir kitap.( ek bir serisi daha var Olumpos Kahramanları diye başka bir zaman onu da anlatıcam o da çok güzel)
 İlk kitabı PERCY JACKSON -ŞİMSEK HIRSIZI : Percy adlı bu çocuğumuz 12 yaşında disleksi dikkat eksikliği ve DEHB gibi sorunları olan bir insan. Bu yaşına kadar babasıyla ilgili hiç bir şey bilmiyor ve normal insan hayatı yaşıyor. Taa ki ZEUS'un şimşeği kayboluyor ve kabakta bizim Percy patlıyor.


Düşünsenize bir gün okula gidiyorsunuz ve öğretmenizin odasındayken öğretmeniniz bir anda kanatlı kocaman bir canavara dönüşüyor ve size şimşeği soruyor. Napardınız ben bayılırdım.

Eğer fantastik romanlardan hoşlanıyorsanız kesinlikle okumanızı tavsiye ettiğim bir seridir.Karakterlerimizi biraz tanısak nasıl olur ?

Percy Jackson: Başrol adamımız(ki kendisine cidden bayılıyorum hayalimde canlandırdığım da tadından yenmez bir hale gelen bir adam oluyor) Aynı zaman da kitapda da göreceksiniz kendisi patavatsız ve bir o kadar da komik. Kitabı okurken çoğu zaman suratınızdan gülümseme eksik olmayacak

Annabeth Chase: Athena'nın kızı. Bu kızın düşünce tarzına hayranım. Kendine güvenen ayakları yere sağlam basan bayan karakterleri çok beğeniyorum. Ve bu kız tam öyle biri.Tamam Percy ile bir araya gelince öyle gözükmeyebilir ama napcan kurunun yanında yaşta yanar :D

Kıvırcık Çalıdibi : Kendisi Percy'nin korumasıymış öyle iddia ediyor tabi kim kimi koruyor orası belli değil. Kendisi Satirdir. ( Yani Yarı Keçi Yarı İnsan demek sayın okuyucularım. Biliyorum çok tuhaf geliyor kafanızda canlamıyor demi buyurun örneği)

satirimiz :D

Yok ya ben kitap okumaktan hoşlanmıyorum diyorsanız bu serinin filmi de var ilk 2 serinin yani şimşek hırsızı ve canavarlar denizi'nin filmi bulunmaktadır. Tabi kitabı kadar güzel mi derseniz ben filmi olan kitapları ilk kitaplarını okuduktan sonra seyretmeyi daha çok seviyorum.Çünkü kitap ta okurken kafanızda canlandırabiliyorsunuz ve filmi izleyince ya ben bu karakteri böyle düşünmemiştim diye kendi kendinize yorumluyorsunuz. Ha tabi bazen film beklentilerinizi karşılamıyor ama ben filmlerini beğenmiştim bu serinin. Ama kitabı kadar olamaz kesinlikle. 

Logan Lerman Kendisi film de  Percy Jackson'u canlandırıyor.(adamın gözleri bitiriyor beni kitabı okuyunca bu adam hayalimdeki percy di)

Alexandra Daddario film de Annabeth Chase karakterini canlandırıyor.( bana sorarsanız inanın kitabı okurken bu karaktere farklı biri olarak canlandırdım ve film de bu kızı görünce hayal kırıklığına uğradım.)

Brandon T. Jackson film de Kıvırcık Çalıdibini canlandırıyor. ve kesinlikle kafamda oluşturduğum bir tipte cuk diye oturmuş bir karakter :D


Normalde tek tek seriyi açıp anlatabilirim ama ben böyle bloglarda okuduğum bir kitap yada dizi spoilerini okuyunca hevesim kaçıyor ve elimden geldiğince spoi vermemeye çalışıyorum. Umarım vermemişimdir.

Rick Riordan yazarımızın tek serisi bu değil bu serinin bir de yan serisi var Olimpos Kahramanları diye inanın oradaki kahramanlara da bayılacaksınız ama ilk bu seriyi okuyun sonra ona başlayın. Aynı zamanda yazarımızın bir de Mısır mitolojisiyle ilgili yazdığı bir serisi var onunda ilk kitabını okudum. Serileri gerçekten almak istiyorum ama hepsini almak bana baya pahalıya patlıyor, tek bu seri değil bir çok kitap alıyorum ve artık benim hazinem kitaplarım  oldu :D
Olimpos Kahramanları 
en son kitabı ise Olimposun kanı 


Antik Mısır Mitolojisini anlattığı seri ise Kane Günceleridir. 3 seriden oluşuyor.(adamın kalemi çok güzel ve bu seriyi de begendim )

Kane Günceleri 

Velhasılı kelam Fantastik,Macera ve Yeni bir şey öğrenmek istiyorum diyorsanız; tek soluk okuyacağınız Percy Jackson serisini şiddetle tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder